Dersin Adı | Kök Hücreler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GBE 310 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kök hücre biyolojisi ile ilgili temel bilgileri öğrenmek, kök hücrelerinin klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak,ve kök hücrelerin ilaç keşfinde rolünü tartışmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Embriyonik kök hücreleri, Kan kök hücreleri, Erişkin kök hücreleri, Doku mühendisliği, Hücre tedavisi, İlaç keşfi |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kök Hücreler, Özellikleri, Tipleri ve Kök Hücre Nişi | Kök Hücre Mühendisliği |
2 | İnsan Embriyonik ve Uyarılmış Çok Potansiyelli Kök Hücreler | Kök Hücre Mühendisliği |
3 | İnsan Embriyonik ve Uyarılmış Çok Potansiyelli Kök Hücrelerinin Genetik Modifikasyonu | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 7 |
4 | Hematopoietik Kök Hüreler - Embriyonik Kök Hücreden Türetilmiş Kan Hücrelerinin Tedavi Potansiyeli | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 6 |
5 | Mezenkimal Kök Hücreler | Kök Hücre Mühendisliği |
6 | Dokulara Yeniden Yerleştirilen Seçici Kültürü Yapılmış Erişkin Kök Hücrelerinin Potansiyeli | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 4 |
7 | Embriyonik Kökenli Allojenik Kök Hücreleriyle Yapılan Hücre Tedavisinde Bağışıklık Engelleri | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 8 |
8 | Vize | - |
9 | Doku Mühendisliği | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 12 |
10 | Damar Onarımı İçin Endotel Öncül Hücreler | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 13 |
11 | Organ Mühendisliği için BiyosentetikKapsüllenme Sistemleri-Şeker Hastalığına Bir Bakış | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 16 |
12 | İlaç Keşfinde Erişkin Kök Hücreleri | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 21 |
13 | İlaç Tarama ve Toksisite Testi için Bir Araç Olarak Embriyonik Kök Hücreleri | Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 22 |
14 | Makale sunumları | - |
15 | Konu Tekrarı | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Stem Cell Engineering: Principles and Applications,” Editors Artmann, Minger and Hescheler, Springer (2011). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Essentials of Stem Cell Biology – Robert Lanza, Anthony Atala - Elsevier Stem Cell Biology – Edited by Daniel R Marshak, Richard L Gardner, David Gottlieb – Cold Spring Harbor Laboratory Press Introduction to Stem Cell Science – Catherine Ennis, Emer Clarke, Cristopher Lannon, Eric Atkinson – Genetics Policy Institute |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | |||||
5 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Biyomedikal Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest