DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kök Hücreler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GBE 310
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı kök hücre biyolojisi ile ilgili temel bilgileri öğrenmek, kök hücrelerinin klinik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak,ve kök hücrelerin ilaç keşfinde rolünü tartışmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Embriyonik ve uyarılmış çok potansiyelli kök hücreleri tanımlayabilecek.
  • Kan kök hücrelerini açıklayabilecek.
  • Hücre tedavisinde kök hücrelerinin kullanımını açıklayabilecek.
  • Doku mühendisliğinde kök hücrelerinin kullanımını tanımlayabilecek.
  • İlaç keşfinde kök hücrelerinin kullanımını tartışabilecek.
Ders Tanımı Embriyonik kök hücreleri, Kan kök hücreleri, Erişkin kök hücreleri, Doku mühendisliği, Hücre tedavisi, İlaç keşfi
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kök Hücreler, Özellikleri, Tipleri ve Kök Hücre Nişi Kök Hücre Mühendisliği
2 İnsan Embriyonik ve Uyarılmış Çok Potansiyelli Kök Hücreler Kök Hücre Mühendisliği
3 İnsan Embriyonik ve Uyarılmış Çok Potansiyelli Kök Hücrelerinin Genetik Modifikasyonu Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 7
4 Hematopoietik Kök Hüreler - Embriyonik Kök Hücreden Türetilmiş Kan Hücrelerinin Tedavi Potansiyeli Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 6
5 Mezenkimal Kök Hücreler Kök Hücre Mühendisliği
6 Dokulara Yeniden Yerleştirilen Seçici Kültürü Yapılmış Erişkin Kök Hücrelerinin Potansiyeli Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 4
7 Embriyonik Kökenli Allojenik Kök Hücreleriyle Yapılan Hücre Tedavisinde Bağışıklık Engelleri Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 8
8 Vize -
9 Doku Mühendisliği Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 12
10 Damar Onarımı İçin Endotel Öncül Hücreler Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 13
11 Organ Mühendisliği için BiyosentetikKapsüllenme Sistemleri-Şeker Hastalığına Bir Bakış Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 16
12 İlaç Keşfinde Erişkin Kök Hücreleri Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 21
13 İlaç Tarama ve Toksisite Testi için Bir Araç Olarak Embriyonik Kök Hücreleri Kök Hücre Mühendisliği –Bölüm 22
14 Makale sunumları -
15 Konu Tekrarı
16 Final
Ders Kitabı Stem Cell Engineering: Principles and Applications,” Editors Artmann, Minger and Hescheler, Springer (2011).
Önerilen Okumalar/Materyaller

Essentials of Stem Cell Biology – Robert Lanza, Anthony Atala - Elsevier 

Principles of Stem Cell Biology and Cancer – Future Applications and Therapeutic – Editors: Tarik Regad, Thomas J Sayers, Robert Rees – Wiley Blackwell 

Stem Cell Biology – Edited by Daniel R Marshak, Richard L Gardner, David Gottlieb – Cold Spring Harbor Laboratory Press 

Introduction to Stem Cell Science – Catherine Ennis, Emer Clarke, Cristopher Lannon, Eric Atkinson – Genetics Policy Institute

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
1
12
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.

5

Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Biyomedikal Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest